مدیریت استراتژیک صنعت توریسم

مدیریت استراتژیک صنعت توریسم

مدیریت استراتژیک صنعت توریسم

یكی از شعبات توریسم كه به تازگی بوجود آمده توریسم پزشكی است هما طور كه میدانیددر هر موردی كه صخبت می شود همیشه از كشورهای همسایه و مخصوصاً عربی به عنوان یك فرصت یاد می شودوحال آنكه ما مشاهده می كنیم

مشخصات فایل

تعداد صفحات 39
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت هتلداری

توضیحات کامل

مدیریت استراتژیک صنعت توریسم

 

زمانی كه از هر یك از گروها خواسته شد در مورد یك صنعت در پروژه خودبه بحث وگفتگو بپردازند وحتی شاید زمانی كه به شما بگویند در مورد صنعتی به گفتگو بپردازید ذهن شما به سوی صنعت هایی مثل لوازم خانگی ،اتومبیل،كامپیوتر،ماشین آلات كشاورزیوسرامیك وغیره می رود شاید كمتر كسی به این فكر كند كه توریسم یك صنعت است البته این امر در كشور هایی مثل كشور ماهنوز مورد بحث قرار نگرفته شاید چون ما به توریسم به عنوان یك مجموعه جداگانه ودور از فعالیت های اقتصادی فكر كرده وهرگز تحولات آن را در درآمد ملی كشورودر ارتقای سطح اقتصادی مناطق دخیل نمی بینیم وشاید چون اقتصاد ما پشتوانه انرژیمثل نفت وگاز دارد وفكر ها به سمت توریسم نرفته است بد نیست بدانید كه به عنوان مثال دو سال گذشه رایزن فرهنگی ایران دركشور تركیه به هنگام برپایی نمایشگاه صنایع دستی ایران درآن كشور اعلام كرد كه در آن سال تقریباً 800000فقط از ایران به تركیه به عنوان توریسم سفر كرده اند واگر فرض كنیم به ازای هر نفر 200دلار ارز وارد آن كشور شده باشد تقریباًمعادل 160000000دلار درآمد كشور تركیه فقط از توریست های ایرانی بوده وبماند كه از كشورهای دیگر چه مقدار درآمد حاصل شده پس چطور نمی توان آن را به عنوان صنعت شناخت ؟وجدای آن كشور ما جز كشورهای غنی از لحاظ بناهای تاریخی وقدیمی است وچندین بنای ایرانی در فهرست آثار جهانی قرار دارد پس چطور تا به حال به این مطلب اهمیت داده نشده كه باید از متولیان امر پرسید اما آنچه مسلم است هنوز هم دیر نشده وهنوزهم می توان از این صنعت یك صنعت تاثیر گذار در اقتصاد كشورساخت ولذا یك از دلایل انتخاب این موضوع از سوی اینجانبان همین می باشد به عنوان مثالی دیگر كشور كوچك بحرین ومجمع الجزایر آن كه زمانی جزو خاك ایران بوده با آن كه جزو كشور های نفت خیز می باشد ولی به عنوان یك كشور توریستی مطرح است وحتی كشور مالزی كه بناهای تاریخی زیادی ندارد ولی بناهای گردشگری فراوانی دارد واز همین توریسم درآمد فراوانی كسب می كند هر چند آین درآمد برای ما در مقایسه با صنعت های دیگر رایج در كشور كم است ولی بخشی از آن است ودر اقتصاد تاثیر گذار .

یكی از شعبات توریسم كه به تازگی بوجود آمده توریسم پزشكی است هما طور كه میدانیددر هر موردی كه صخبت می شود همیشه از كشورهای همسایه و مخصوصاً عربی به عنوان یك فرصت یاد می شودوحال آنكه ما مشاهده می كنیم كه توریسم پزشكی در ایران از طریق این كشور ها انجام می شودو این خود یك مقوله ی مهم است هر چند امروزه د اكثر كشورها امكانات درمانی وجود دارد ولی امكانات تخصصی در هر كشوری وجود ندارد وضمنا یادمان نرود كه در گذشته ما شاهد سفر هموطنان به كشورهای دیگر برای درمان بودیم ولی اكنون این مقوله دیگر وجود ندارد ولذا لازم دانستیم تا درمورد صنعت توریسم پروژه ای ارائه دهیم امید است كه جلب رضایت خواننده كند واطلاعات مطلوبی در مورد این صنعت وچالش هاوفرصت های پیش رو به خوانندگان ارائه كند .

در ایران مسئله توریسم تاكنون جایگاه واقعی خود را نیافته است و علیرغم موقعیت مناسب و مساعد جغرافیائی بین دنیای شرق و غرب و وجود بسیاری از مواهب طبیعی، فرهنگی و اسلامی و انواع جاذبه‌های قابل عرضه به بازارهای توریستی بین‌المللی، درآمد ارزی ایران از این بابت بسیار ناچیز بوده و قابل توجه نمی‌باشد.

لذا باتوجه به اینكه جمعیت كشور رو به افزایش است و درآمد حاصله از نفت كه میزان آن نیز گهگاه رو به كاهش نهاده و بهره‌برداری بیش از حد آن نیز عادلانه نیست، نمی‌تواند نقش عمده‌ای را در توسعة اقتصادیـ اجتماعی كشور عهده‌دار باشد، به همین علت برای رونق بخشیدن به فعالیتهای اقتصادی در كشور و ایجاد رشد و توسعه‌ای هماهنگ، بخشهای صنعت و كشاورزی را می‌بایست بازسازی نمود و بخش سومی تحت عنوان توریسم رابدان افزود و به آن بها داد، چرا كه رونق بخشیدن به آن نیاز به سرمایه‌گذاری كمتری در مقایسه با بخش كشاورزی و صنعت دارد.

 

فهرست مطالب:

 

فصل اول- مقدمات و آمار و اطلاعات کلی و مورد نیاز………………………… 2

مقدمه (2)

توریسم و توسعه (3)

سابقه جهانگردی در ایران (4)

ایجاد تشکیلات توریستی در ایران (6)

اشتغال و جهانگردی (8)

سازمان جهانی جهانگردی (10)

مهمترین فعالیتهای سازمان جهانی جهانگردی (10)

برنامه های عمومی کار سازمان جهانی جهانگردی (10)

انواع عضویت در سازمان جهانی جهانگردی (11)

کمکهای سازمان جهانی جهانگردی (11)

سیمای جهانی جهانگردی (12)

10

فصل دوم- اهاف و ماموریتها…………………………13

ایران و معضلی به نام توریسم (13)

کمی آمار برای روشن شدن موضوع (13)

هر روز بدتر از دیروز (14)

ورود گردشگران بین المللی به ایران (14)

خروج ایرانیان از کشور (15)

هزینه گردشگری (15)

تاسیسات اقامتی (16)

هتل (16)

هتل آپارتمانها و مسافرخانه ها (16)

دفاتر خدمات مسافرتی (16)

مبادی بین المللی ورودی ایران (17)

ناهمخوانی منابع و سهم از درآمدهای توریسم (17)

فناوری اطلاعات ابزار استراتزیک هزاره سوم (19)

دیدگاههای کلان تغییر کند (20)

برگزاری کنفرانس UNWTO (21)

14

فصل سوم- نقاط ضعف و قوت داخلی………………………… 23

جاذبه های توریستی ایران (23)

25 درصد آثار تاریخی دنیا در ایران وجود دارد (23)

جاذبه و چشم اندازهای طبیعی (24)

جاذبه های فرهنگی و هنری و یادمانهای تاریخی (25)

جاذبه های مذهبی و مراکز زیارتی (25)

نتایج یک پایان نامه کارشناسی ارشد (27)

پایان نامه ای دیگر (28)

 

فصل چهارم- نقاط ضعف و قوت خارجی………………………… 30

ویزا- کارت اعتباری و مالیات (30)

تبلیغات طبل اغراق آمیز (30)

تاثیرات سینما بر صنعت توریسم (32)

امنیت حتی مهمتر از زیرساخت ها (34)

فصل پنجم- تحلیلهای گروه

35

EFA(35)

ماتریس تجزیه و تحلیل عوامل داخلی (36)

ماتریس تجزیه و تحلیل عوامل خارجی (37)

 

فهرست منابع………………………… 39

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *